5 servicii de mentenanță oferite de o companie de ascensoare
Costurile de întreținere ale ascensoarelor reprezintă doar o mică parte din costurile totale de operare a unei clădiri. Cu toate acestea, performanța ascensoarelor este esențială pentru siguranța și imaginea clădirii. Timpii lungi de așteptare, funcționarea zgomotoasă, neregulată sau nesigură, confortul slab și piesele deteriorate vizibile dau o impresie proastă instantanee despre siguranța și calitatea întregii clădiri.
Problemele menționate mai sus pot provoca, de asemenea, costuri suplimentare imprevizibile. Echipa Mp IFMA te poate ajuta la rezolvarea acestor probleme prin intermediul auditurilor ascensoarelor deținute într-una sau mai multe clădiri.
Există în principal cinci tipuri de servicii de întreținere și mentenanță pentru ascensoare: întreținere preventivă, predictivă, corectivă, de rutină și întreținere de urgență. Fiecare tip este esențial, dar, în mod ideal, vei putea evita întreținerea corectivă și de urgență prin programarea la timp a serviciilor predictive, preventive și de rutină pentru ascensoarele tale.
1. Mentenanță preventivă
La nivel general, mentenanța preventivă se referă la inspectarea și întreținerea ascensoarelor la intervale regulate, astfel încât micile probleme să poată fi abordate înainte ca acestea să devină „mari dureri de cap”.
Activitățile de mentenanță preventivă pot consta în: inspecții, calibrări, lubrifiere, ajustări, curățare sau înlocuiri de piese. Pe măsură ce sunt efectuate activitățile de întreținere preventivă, echipa Mp IFMA va documenta și raporta starea ascensorului, astfel încât să știe când ar putea fi necesară o întreținere viitoare.
Există o serie de avantaje ale mentenanței preventive, cum ar fi:
- O mai bună pregătire pentru lucrările de întreținere. Deoarece activitățile de mentenanță pot fi planificate din timp, poți coorda eficient orice piese, consumabile și resurse de muncă necesare înainte de începerea lucrului efectiv;
- Costuri totale de întreținere mai mici. Mentenanța neplanificată este adesea mai costisitoare din cauza perioadelor excesive de nefuncționare. În schimb, costurile activităților de întreținere preventivă sunt mai controlate. De fapt, proprietarii și managerii de clădiri cu ascensoare, reușesc să economisească între 12% și 18% din costurile totale de întreținere prin mentenanța preventivă.
Vezi ce presupune contractul de întreținere preventivă pentru ascensoare de la Mp IFMA.
2. Mentenanță predictivă
Mentenanța predictivă este, într-adevăr, mai mult o evaluare aprofundată a modului în care funcționează ascensoarele. În timpul întreținerii predictive, o echipă specializată în mentenanța ascensoarelor poate folosi un software pentru a determina starea echipamentului. Ulterior, îți poate oferi o estimare cu privire la momentul în care ar trebui programată întreținerea propriu-zisă.
Prin urmare, mentenanța predictivă ajută proprietarii, managerii și companiile să economisească bani și să reducă stresul, primind sfaturi informate cu privire la momentul în care ascensoarele au nevoie de serviciile de întreținere.
În timp ce tehnicienii calificați efectuează întreținerea predictivă, ascensoarele moderne au sisteme de inteligență artificială încorporate care oferă sfaturi în timp real cu privire la când și ce tip de servicii trebuie programate. Pe măsură ce învățarea automată devine din ce în ce mai avansată, ascensoarele pot fi monitorizate rapid și eficient prin intermediul sistemelor online.
Alege să modernizezi ascensoarele deținute și să te bucuri de beneficiile oferite de progresele tehnologice.
3. Mentenanță de rutină
Întreținerea de rutină trebuie să fie programată în mod regulat pentru a identifica problemele și pentru a preveni defectarea ascensorului înainte de a fi prea târziu. Conceptul de „mentenanță de rutină” este adesea folosit alternativ cu „mentenanța preventivă” deoarece ambele împart același set de caracteristici: sunt planificate, programate și destinate să rezolve problemele minore înainte ca acestea să devină cu adevărat semnificative.
Mentenanța de rutină include sarcini precum curățarea ascensoarelor și înlocuirea pieselor care încep să se deterioreze sau nu mai funcționează în concordanță cu nevoile pentru care este folosit ascensorul.
Vezi cât de ușor se poate întreține un lift modern și de ce este în avantajul tău să-l înlocuiești pe cel vechi.
4. Mentenanță corectivă
Acest tip de mentenanță are ca scop identificarea și rezolvarea imediată a problemelor legate de ascensor. Întreținerea corectivă este relativ simplă – o piesă nu mai funcționează deloc, un tehnician din echipa Mp IFMA vine să identifice problema, apoi să o remedieze cât mai curând posibil pentru a reduce timpul de nefuncționare.
Mentenanța corectivă poate fi un proces rapid, unul de lungă durată sau ceva la mijloc, în funcție de problema identificată, dar și de tipul de ascensor și de caracteristicile sale specifice.
Prin urmare, mentenanța corectivă este o lucrare neplanificată inițiată de defectarea bruscă a ascensorului și are ca scop readucerea sistemului la un nivel de performanță cât mai bun. În cele mai multe cazuri, mentenanța corectivă are avantajele sale atunci când ascensorul poate fi reparat sau înlocuit cu ușurință, dar, în alte cazuri, aceasta poate duce la perioade de nefuncționare neașteptate și costisitoare.
Experții tind să fie de acord că, pentru a optimiza și reduce costurile cu mentenanța ascensoarelor, 80% din întreținerea acestora ar trebui să fie preventivă și doar 20% corectivă.
5. Mentenanță de urgență
Asemenea mentenanței corective, prin serviciile de întreținere de urgență se încearcă remedierea rapidă a unei probleme „apărute peste noapte”. Atunci când este necesară mentenanța de urgență, defectarea ascensorului poate provoca fie probleme de siguranță, fie o scădere inacceptabilă a timpului de funcționare.
Prin urmare, mentenanța de urgență se referă la orice tip de sarcină de întreținere care devine necesară atunci când viețile oamenilor, bunurile și activele sunt în pericol. Orice tip de clădire, fie că vorbim despre un spațiu industrial, fie de o clădire rezidențială, trebuie să aibă proceduri foarte clare pentru a face față situațiilor de urgență, în special în cazul ascensoarelor.
Clasificarea corectă a situațiilor de urgență care pot apărea este esențială pentru o gestionare corespunzătoare. Prioritizarea inadecvată a fiecărei situații în funcție de nivelul de urgență poate duce la accidente grave și repercusiuni juridice. În același timp, tratarea situațiilor non-urgente ca fiind urgențe poate creea costuri inutile și ineficiență.
Deoarece mentenanța predictivă, de rutină și cea preventivă te pot ajuta să economisești timp, bani și efort, ar trebui să te asiguri că acestea sunt prioritizate. Discută cu un consultant de la Mp IFMA și lasă specialiștii să se ocupe de întreținerea ascensoarelor tale!